8 februari

Nu ska jag gnälla lite till.. Vaknade runt halv tre i natt och hade jätte svårt att andas, kunde inte ta djupa andetag och var tvungen att tvinga mig själv till att andas. Det var en mycket konstig känsla, och jag fick för mig att om jag somnade om så skulle jag sluta andas, för att det var så ansträngt. Hjärtat bultade snabbt. Var riktigt krasslig i morse, men jag pallrade mig i väg för att kunna träffa skolans läkare. Något som den här staden är fruktansvärt dålig på så är det att skylta på engelska, speciellt på skolan, där det verkligen behövs med så många internationella elever.

Jag gick dit där läkaren fanns, och det var inte helt lätt.. För det första så stod alla informationsblad på lettiska så klart, men som tur var så fanns det några studenter som förklarade att jag var tvungen att ringa för att boka en tid. Okej. Så jag ringde och där svarade en kvinna som inte förstod ett ord engelska, och la på i örat på mig. Fick istället tag på en kille i skolans informationsdisk som gick in till läkaren, så jag fick sitta och vänta en stund. Sen blev det min tur till slut. Hon kunde engelska, tack & lov. Hon lyssnade på hjärtat och lungorna, och hon trodde att problemet satt i halsen. Så nu har jag fått behandling mot det. Hoppas på att bli frisk nu, den här förkylningen är den längsta jag någonsin varit med om. Att hosta i flera veckor är ingen höjdare.

Hade min första lettiska lektion idag, det var väldigt grundligt, fraser som vad heter du, hur mår du osv. Men det är bra, för om man ska kunna göra sig förstådd här så gäller det att kunna språket. Sen hade jag kemi, och den läraren kan få mig att gå i taket. Han får de allra simplaste saker att bli helt oförståeliga. Men som tur är så är klasskamraterna tipptopp.


Kommentarer
Postat av: Lotta

halloj vännen. här toksnöade det igårkväll & hela natten... :-(

Postat av: Inger

Hoppas du mår bättre nu när fått träffa en dr. Läraren påminner mig om en som vi hade när jag gick röntgen utbildningen.Bara att slå på "dövörat".

Ha de´o krya på dig. Kram

2010-02-09 @ 10:49:42
Postat av: Ida

Krya på dig vännen!

2010-02-10 @ 16:50:05
Postat av: Faster

Var rädd om dig och se till att du blir frisk snart!! Spännande att följa hur du har det!

2010-02-10 @ 20:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback