2 februari

Ja, idag har vi haft en meningslös bibliotekslektion som talade om vad fick & inte fick göra i biblioteket. Skrika och vara högljudd får man t ex inte.. Sedan väntade fysik, och det känns ungefär som att vara på basåret igen. Det är mycket repetition av det som vi redan ska kunna, samt mycket matematik. Det kändes okej, men det gäller att hänga med, för det skrivs fort på tavlan.

Efter skoldagen skyndade jag till lägenheten för att få titta en sista gång innan vi bestämmer oss, men nu är det klart. Vi har fått kontraktet, och ska skriva på det i morgon. Vi får förmodligen flytta in den 14 februari, kanoners. Nu undrar vi bara hur vi ska fylla det enorma utrymmet.. Blir till att åka bil över nästa gång kanske.

Annars mår jag jätte bra verkligen, dock förkyld. Känns så roligt att ha fått börja, och nu ha gjort de två första skoldagarna av väldigt många. Ute snöar det i vanlig ordning, och det är knappt som man kan gå på gatorna. Gamlingarna hinner ju inte med, eftersom att det hela tiden kommer nytt. Barbara och Justin ordnade en tysk måltid åt mig, Karin och Jens. Det var gott; köttfärs, lök, purjolök, buljong, mjukost, creme fraiche och massa vatten. 1 lats kostade det mig, fjorton spänn för en middag kan jag leva med.

I morgon väntar en lång dag, 8.00 - 18.30.


Kommentarer
Postat av: Inger

Grattis till hyreskontraktet eller hur man säger. Det var kul. Ha de´ o va som vanligt rädd om dig.

Kram :)

2010-02-02 @ 20:04:45
Postat av: Nicke

Blir kul att se bilder på lägenheten!

2010-02-02 @ 23:04:10
Postat av: Linnea

Herregud vad jag är imponerad av dig, jag vet inte hur många gånger jag kan säga det utan att verka tjatig. Men jag tänker på dig dagligen och hur cool och modig du är. Här sitter jag i Uppsala och tycker att det är svårt och struligt att läsa en 7.5 p kurs. Du gör det grymt bra! Och jättekul att få följa dig här på bloggen. Grattis till lägenheten också!

Många kramar

Postat av: Petra

Inger: Tack tack!



Linnea: Tack! Det gjorde mig jätte glad! Nu har du gjort min kväll.. Och resten veckan.. : ) Lycka till på din kurs också!

2010-02-03 @ 19:32:43
URL: http://urallasynvinklar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback