Ljus i Ljusdal

Hemma i Härdal är det fullt upp, vid åttatiden på morgnarna sätter två snickare igång. TV-rummet ska göras om, vi har haft vanlig golvmatta där förut men nu ska dom fina brädorna där under göras i ordning i stället. Ska även tapetsera om nu när alla möbler ändå är borta. Ska bli riktigt roligt! Skönt med lite nytt. Har ju haft det sådär i alla år, började bli lite trist.

Igår spenderades dagen med en massa historia, ska planera inför ett nytt prov. Måste ju blir klar någon gång. Sedan under kvällen satt jag och resonerade med mamma, drack lite vin och likör. Vinet var dock lite för surt, så jag höll mig till den goda baileysen.

I dag for jag & mamma till Ljusdal. Handla, det är hon och jag väldigt bra på. Så först for vi på en loppisaffär, sedan åkte vi till en ljusaffär som dom har där. Vilket roligt ställe! Ljus i alla färger & former. Lite dyrt, men värt det. Lunch på gallerian, lite strosning runt i kring och sen hemfärd. Toppendag. Med mig hem hade jag en tshirt, ett lila ljus som ser ut som en lotusblomma, en blomkruka och en skål.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback