Oskyldigt ung

Jag och Sanna åkte till Björnrike idag för att åka lite. Vädret var lagom varmt & bara allmänt härligt. Det vräkte ner snö ett tag så man nätt och jämt såg någonting, som grus i ögonen. Dagens roligaste citat kom från Sanna när vi befann oss på toppen - Finns det myskoxar här uppe?

Tacos hemma med pappa och Sanna, mamma har dragit till Jokkmokks marknad över helgen med en kompis.

När jag var liten så förundrades jag av de äldre som alltid lyckades sätta dit mig och mina jämnåriga kompisar, med sina pikar & repliker. Ord som fick en att känna sig nedtryckt och dumförklarad. Som om åldern beskrev klokheten i skala. Man ville så gärna säga något riktigt tänkvärt tillbaka, men så blev det aldrig. Idag har jag tänkt på om jag själv säger saker som kan uppfattas likadant, så som jag tog det då. Dock känns det som om jag har förståelse över hur ord kan variera i olika personers öron.

Kommentarer
Postat av: Tammy

Jag saknar dina fantastiska hawaii-bilder. Det var min bästa verkligehtsflykt i höstmörkret! ;)

Postat av: Linnea

Jag håller helt med dig om det här med att säga bra saker, det har jag också tänkt mycket på och önskat att jag har haft svar på tal! Kram!

2007-02-04 @ 12:32:17
URL: http://linneaosd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback