Vulkanön nästa!

Igår var det ännu en dag på stranden. Har flyttat mig för varje gång jag mött någon konstig människa, och trodde jag låg bra till där jag låg. Men efter en stund började mannen intill att prata och undrade en massa saker om mig [ han trodde jag var 25 ], och jag frågade vad han jobbade med. Hemligt, det kan jag inte säga. Nähe, tyckte jag, och fortsatte att ställa frågor runtikring som skulle ge mig någon aning, så nyfiken som jag är. Men nej, inte en chans. Han var trevlig, lättsam. 56 år gammal. [!] Efter ett bra tag undrade han om jag ville följa med till poolen på hans hotell, så jag sa jag för jag var less på sanden och tänkte att det är ju folk överallt så han kan ju inte mörda eller utnyttja mig, haha. Så jag följde med, pratade bara om mig och endast lite om honom. Men jag tror att han jobbar inom det millitära, han reser till alla möjliga länder & sa att han var mycket intresserad av allt kring Irak. Plus att han var i god form för sin ålder. Drog sen en vit lögn och sa att jag var tvungen att åka hem. Jag tycker att det är lite obekvämt när sådant "gammalt" folk tar en sådan sorts kontakt, något stämmer inte. Fick hans namn [ wow, personlig fakta ] och rumsnummer ifall jag ville nyttja hotellets pool i hans bokning. Han skulle ut på hemliga uppdrag på de andra öarna. Kommer inte gå dit.

Idag var det ännu en dag på stranden. Åkte på en timmas båttur på havet, jätte mysigt. Såg en sköldpadda alldeles intill båten. Insåg hur roligt det att att segla, så jag tror jag ska boka en båttur för en hel dag framöver. Skulle vara roligt att snorkla mitt ute på havet.

På stranden satt en gubbe som erbjöd sig att skriva mitt namn, plats och rita på en pinne med hjälp av solen och ett förstoringsglas. Visst, kul grej tänkte jag och det visade sig bli ett riktigt roligt & annorlunda minne. Blev kvar där och pratade med han och en kvinna intill. Han bodde på gatan, men såg inte ut som en sådan. Han sa att  han kunde inte vara lyckligare, och att han hade pengar & kunde ta sig från gatan om han ville. Men var inte intresserad av det.

Sen tillbringat resten av dagen hemma med familjen. Grannarna intill är nästan som en del av den här familjen, åt middag här idag för de håller på att renovera köket. Så det var fullt hus! Sally ringde och gav mig världens bästa erbjudande! På torsdag flyger hon & jag till den stora ön, som har namnet Hawaii. Vulkanön! Blev verkligen överlycklig, hade velat åka dit hela tiden men inte haft någon att åka med osv. Så vi ska bo på ett ställe dit folk åker för att utöva yoga & sådana saker. Underbart. Ska försöka se så mycket som möjligt, men ska också hjälpa till med någon sorts städning. Blir där en hel vecka, åker tillbaka på onsdagen. Hon är så bra.

63381-288
Segelbåten jag åkte med idag. Träffade en trevlig kvinna från Australien.

63381-289
Den rosa byggnaden var det näst första hotellet på Hawaii.

63381-286
Blått mot blått.

63381-285
Det är så underligt, molnen i bergen liksom bara "hänger där". De flyttar sig inte.

63381-284


63381-283


63381-282

Kommentarer
Postat av: Mary

åhh gud vad fint det var. Jag älskar att segla! :D

Postat av: Sandra

Åh, vilka härliga bilder:) Snacka om att jag fick lust att åka dit nu, hehe.

2006-11-01 @ 14:32:14
URL: http://www.stoppstanna.com
Postat av: Tammy

hoppas du får kul på ön! :D Var glad att du slipper snö-stormarna i Sverige.
Kram

2006-11-01 @ 23:55:31
URL: http://tammy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback