Vilka kvinnor, phu.

Innan jag helt ska byta ämne så vill jag att ni läser detta. Så konstigt att jag upplevde allt.

Nu till något helt annat, till dagen innan jordbävningen, karaoke. Igår följde jag som sagt med Pia och hennes vän på ett 40 års kalas som utspelade sig på en karaokebar, där de hade hyrt ett rum. Klädseln skulle vara showgirl.  Så vi förberedde oss här hemma, då jag fick bära en svart/brons bellydansar dräkt. Det klingade och lät av minsta lila rörelse, haha. En massa smink, smycken, guld i pannan och piercing i naveln var ett måste. Pia & hennes vän hade dessvärre ingen piercing där, så det fick bli ett klistermärke åt dem istället. Vi möttes av födelsedagstjejen som hade sytt sig en Elvisdress i kvinnlig stil. Alla var riktigt fixade med fjädrar, masker och glitter och riktigt laddade. Den här gruppen kvinnor var väldigt speciella, de befinner sig i en sådan fas som Pia uttryckte det, där de fortfarande tror de är 21. Skrik, fnitter, genomskinliga bhar, flaskor i tusen bitar, vin som spilldes på andras ben, sånger som skreks ut och dans på borden. Jag kände mig inte riktigt hemma, eller bekväm. Visst kan jag ha kul och dansa nykter, men det här var ett tillfälle då en flaska eller två av vad som helst att behövts ; ) Jag nekar inte äldre personer att ha roligt, saken var bara den att jag inte passade in där.

Satt och betraktade allas stadier, från blyga damer som satt i hörnen till skrikande headbangande monster som stod på borden, haha. Där satt jag med en flaska vatten, får ju inte dricka när jag är under 21. Man ansers verkligen liten här när man inte uppnått den åldern, nästan så att folk lägger upp maten på tallriken om jag inte sagt det innan.

På förmiddagen innan var jag och grabbarna i familjen i väg och åkte boogieboard. Det var min första gång så det var svårt, och fick inte riktigt tag på någon våg. Men roligt var det, det är bara att ge sig på det igen!

63381-198
Redo att ge oss av!

63381-197
Glitter & glamour.

63381-203
Här äter vi upp micken.

63381-202
Galnast av dem alla? [ de flesta var paddlarkvinnor, alltså grova brudar ]

63381-201
Kan inte ens säga vem som såg värst ut, haha.

63381-200
Hon till höger var faktiskt grym på att både sjunga & dansa. Ca 35 år [!]

63381-199
Here we are ; )

Kommentarer
Postat av: sandra

shit pommesfrites. en jordbavning. du. ett jordskalv. tur att det inte vara varre an att marken skakade at dig, och tur att du tycker det mest ar haftigt :) fan, vad bra du passar i langt har forresten. satsa a det vettja! puss love

2006-10-16 @ 15:44:01
Postat av: malin

Hetingar!som sandra säger - Du passar kanon i långt hår! puss

Postat av: EmmaB

Kan inte annat än.. att hålla med ovanstående :) läskigt med markrubbning... puss

2006-10-19 @ 13:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback