Thanksgiving party

Jag har alltid trott att Halloween & thanksgiving var samma grej men jag hade tydligen fel! Så igår startade i alla fall thanksgiving lite tidigare här och man drog ihop ett väldans partaj. [ det är under denna thanksgiving som familjen sticker till New Jersey, så Pia ville laga den middagen här på Hawaii, för att hon tycker det är så roligt. För dit de ska är det hennes mamma som bossar i köket ]

Ungar och en massa föräldrar fyllde huset & poolen framför allt. Jacuzzin sattes igång, och allt som både flöt och inte flöt hamnade i vattnet. Mat i överflöd dukades fram, kalkon, grönsaksblandningar, mos, lingonsylt, såser, bröd, brownies, ding dongs, tårtor. Allt! Pia har lättat på trådarna och gav mig en drink, denna "mojito" som är bättre än både mat & sex, som Pia uttryckte det. Hon älskar den helt enkelt. Det tjattrades en massa, så som det skullegjort med en samling mammor och några få enstaka pappor som bildade en liten grupp. Vattenpölar skapade av blöta ungar springandes hit o dit övergick till lera, Pia bara log, tittade på mig och sa, " jag är glad att jag dricker ikväll, jag känner att jag vill bli full." Hon sa flera ggr både innan och efter festen att det var hennes sista party, hehe, har hört den förr. Ska vi slå vad?

Minns inte om jag sa att Pia såg två intressanta män vid vårt kvarter för några veckor sedan, och frågade dem vilka de var och vad de gjorde. Slutade med att de kom in i huset och det bjöds på mat osv, hon tyckte att de var så spännande personer och de lärde känna varandra direkt. De höll på med design, hade en lokal tv show, och den ena var tydligen jonglör för han uppträdde nämligen på kalaset. Helt galet, det är just det där som gör att jag gillar Pia. Hennes vänskapskrets slutar aldrig öka. 

Kvällen fick mig att börja fundera på mitt utseende när en kvinna kom fram till mig och frågade vilket barn som var mitt. [ där de är tolv år gamla ] Jo visst, jag var sju när jag skaffade barn. Trodde inte det jag hörde, blev inte riktigt bättre då en av ungarna kom fram några timmar senare och frågade om jag var Toms mamma. [ Pias son ] Eh, nej inte riktigt, skulle kunna funka med syrra.

Ja, festen hade faktiskt ett slut och både jag och Pia kollade förtvivlat på varandra med en varsin brownie i handen då alla hade gått. Okey, på måndag Petra, då ska vi börja hika och ingen mera mat. Hehe, nej det här med måndagar låter ju alltid bra i alla fall.

63381-248
Jag vågar inte röra poolen på några veckor, då ungarna hällde dricka i den.


63381-246
Tom - 12 år!

63381-247
Dags att önska & blåsa.

63381-245
Folk folk folk.

63381-244
Ännu mera folk.

63381-240
Här har vi mannen som Pia hittade i vårt kvarter. Det här kunde han i alla fall ; )

63381-242
Trippel.

63381-241
Av ansiktsuttrycket så nog kunde han då imponera på Louis i alla fall!

63381-239
Ja, hunden Bear lyckades faktiskt få tag i en boll och springa i väg.

63381-243
Fire.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback