Surflektioner


Idag hade jag bokat för att lära mig surfa. Hade testat det en gång i England, men vågorna här var riktigt stora jämfört med dem. Plus att vattnet här är ljummet, och inte iskallt som det var där. För det första så gillade jag personalen starkt, supertrevliga. Fick först lära oss grunderna på fast mark hur man skulle stå osv, innan vi begav oss ut. Vi var fyra stycken i gruppen, på två instruktörer. Vilket var perfekt, man fick hjälp och peppning hela tiden. Samt "skjuts" [ de paddlade och höll fast i min bräda ] ut till vågorna igen när det kändes som att man stod och paddlade på samma ställe. Man fick då mera tid till att verkligen öva på att fånga en våg och stå, än att spendera tid på att försöka ta sig dit man skulle. Vi var ganska långt ute, men ändå var det fullt av vassa stenar under en, så när man föll fick man se till att ramla platt. Fick mig ett rivsår på rumpan och på foten, men annars klarade jag mig rätt bra. Förutom de gånger då man blev avkastad, tumlades omkring med surfingbrädan ovanpå en och hade svalt halva oceanen.

Men jäklar vad kul vi hade! I början vågade man inte ställa sig upp, utan man stod på knä tills man föll i vattnet. Men efter en stund gick det riktigt bra och jag stod upp då vågen kom. Det går ju så fort, och brädan är så mycket längre än en själv. En fotograf stod på stranden och fotade allt hela tiden, och sammanlagt är det nästan 900 bilder. Man kunde köpa skivan efteråt. Finns så otroligt många bra & roliga bilder! Skulle få rabatt om jag kom tillbaka, vilket jag kommer att göra. Personalen var grymt bra, och eftersom att jag kände att det gick bra så blev det ännu roligare : )

Tog sen moppen till ett center jag inte varit på, kikade omkring och åt lunch/middag. Nu vill jag bara fortsätta surfa! Fick mig att längta hem till snowboarden, det är ju lite lika. Jag och Nicke har pratat om att köpa säsongskort i vinter, vill åka nu, hehe.

63381-266
Ett besök på Starbucks innan surfningen började, och sa att jag ville ha ett isté som hade mint i. Det smakade gräs..

63381-265
Jag stååår!

63381-264
Ohoo, instruktören är lika stolt som jag och ber mig göra hawaiitecknet : )

63381-263
Så jävla kul.

63381-267
Mexikanskt, det allra bästa.

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Måste bara TACKA för att du bloggar! Det är verkligen så underbart att läsa din blog och att du delar med dig av dina upplevelser, härligt! Najs att få drömma sig bort lite från den gråa betongen vi lever i! Tack tack och tack! Ta vara på tiden där borta! Kramkram

Postat av: Emma

Vi blir borta till den 20 dec, så det bli nästan 5,5 veckor :) underbart. Ja, vi tyckte det känndes onödigt + att vi inte tänkt att stanna i Hede forever.. haha. Men jag vet inte rikitgt vad som händer i vinter, när vi kommit hem. Får antagligen bo hemma ett tag då igen. Har sökt jobb på ICA vemdalsskalet, det vore kul, håller tummarna :)
vad har du tänkt tills du kommer hem igen? fast du kanske inte vill tänka på trista Sverige nu när du är på ett sådant underbart ställe? :)Man måste ju leva i nuet. Fasen vad kul att lära sig surf! det verkar vara sjukt svårt tycker jag! Men du fixar det ju galant. Knepig snubbe, den där "healaren" haha. Alltid kul att läsa det du skriver Petra! miss you honey. PUSSAR


ahaa, okej. hur många veckor blir ni borta nu igen? och vilket datum kommer du hem? ja, kan ju bli dyrt i längden.. men flyttar ni tillbaka efter resan? hehe, ja, visst var det en rolig grej, en massa som funkar ihop! pusspuss!

2006-10-24 @ 12:21:40
URL: http://irmeliin.blogg.se
Postat av: Anonym

javisst! :D haha, så roligt var det. hoppas det gick bra att jag knyckte den? ha det så bra, må fint. :) kram!

2006-10-24 @ 18:30:25
Postat av: Josse

Hello sweeetie :)
Jag uppfattar det som du har det underbart där nere! Vem skulle inte ha det! det är ju paradiset :D
Jag skulle vilja ha din mail hjärtat! tappt bort den på nått sätt!
Hugs n´Kisses!

2006-10-24 @ 18:54:56
Postat av: Farelyne

Åååh jävlar va härligt dedär såg ut å va:D

2006-10-24 @ 22:07:41
URL: http://farelyne.blogg.se
Postat av: Sophie

hej gumman! hur är det med dej? blir lite avis när jag sitter i gbg med regnet som öser ner o ser dina bilder... huvva! men du, köp kort till vintern o kom o åk i björnrike. har nämligen fått jobb där!! saknar dej som tusan.. älskar dej. pussa

2006-10-31 @ 12:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback