Simma med delfin

Igår gjorde jag det som jag så länge velat; badade med en delfin. Det är en otrolig upplevelse, och helt underbara djur. Vi var en grupp på ca tio personer som först fick titta på en film med allmän information om djuren. Fick sen sätta på oss flytvästar och gå ner till poolen. Itzy Bitzy var namnet på våran delfin. Tyvärr fick man inte ta med sig någon kamera ner dit, för att delfinerna gärna lekte med dem. Men de fotograferade och filmade hela tiden som man fick köpa sen. Mötte en svensk tjej som var i min grupp, så hennes föräldrar fotade lite åt mig. Vi fick börja med att att känna på delfinen, de är så lena. Lekte, kastade saker, den trixade för oss och mar var hela tiden nära den.

Det är helt sjukt att man kan få dem att lyda och lyssna till en människa så bra. De fotade tre ggr, då man pussade den på munnen, då man la kinden emot och när man höll i delfinen och åkte med. [ köpte både bilder & film ] Fick känna på tänderna & ge den order. Man låg sen på en bräda medan delfinen sköt på bakifrån med fart genom att sätta nosen mot mina fötter. Fick sen vara mot delfinens mage & hålla i dens fenor och åka efter, det var otroligt. Jätte roligt! Fick titta under vattnet med cyklop medan delfinen lokaliserade fisken i vattnet. Hade gärna velat visa er bilderna, men det får jag göra när jag är hemma i Sverige och har tillgång till scanner. Den svenska tjejen hade varit i Kalifornien i ett år nu, och skulle snart åka hem till Sverige. Hon ska maila mig bilderna sen, skoj! En obeskrivligt rolig upplevelse. Det hela pågick i 45 min, varav runt en halvitmma i vattnet. När det var slut på tiden så ville man inte gå därifrån. Så nu vill jag bli delfinskötare ; )

När vi var klara så tittade jag på två olika delfinshower, en utomhus i en stor pool där de simmade omkring och gjorde flera hopp & trick. Den andra showen var i en stor glaspool där man kunde hur delfinerna betedde sig under vattnet innan ett hopp osv. På parken fanns det alla möjliga djur som man kunde titta på; sälar, sjölejon, sköldpaddor, enormt stora akvarium med alla möjliga fisksorter där man kunde dyka ner, pingviner och framför allt delfiner som är deras inriktning eller vad man ska kalla det. Det fanns jätte många olika sorters program att välja mellan, där man får simma och vara nära de här olika djuren. Då varav det jag gjorde var ett av programmen.

63381-156
Många!

63381-155
Ja det är ju inga små hopp de gör..

63381-154
Det här är den världsberömda valdelfinen. Man trodde inte att det gick att blanda så, men det gjorde det. Skillnaden är att den här är mycket större, mörkare och har lite annorlunda mun/nos.

63381-153
De har ett sådant glatt ansikte.

63381-152
Här har jag precis kastat en ring till delfinen, och den dansar hulahula med den.
[ Jag är näst längst ut till vänster ]

63381-151
Introduktion! Jag är längst upp, näst längst ut till höger. Bredvid mig sitter den svenska tjejen.

63381-150
De här älskade solen och hade ansiktet mot den hela tiden.

63381-158
Värmer sig i solen.

63381-157
Den här pingvinen blev helt galen när den såg snöret på kameran.

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, petra vilken upplevelse, så du har bestämt vad du vill bli när du blir stor nu ;) Saknar dej. Puss

Postat av: sandra

lät inte dumt för fem öre det där :) fan, vad schysst av henne att betala det också! underbara bilder. saknar dig. puss s

2006-10-06 @ 11:56:30
Postat av: Tammy t

Det där ser helt underbart ut, du lever verkligen livet därborta. Du är väldigt bra på att fota! Vad har du för kamera?

2006-10-06 @ 13:25:53
URL: http://tammy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback