Pärlan

63381-149

Har ni någonsin sett en sådan vacker pärla? Bussarna höll på att ta livet av mig med alla förseningar eller med att inte komma alls. Så jag frågade Barry om han inte hade en cykel eller något, så att jag först och främst kan ta mig hem från Waikiki på kvällarna då bussarna slutat gå. Vill helst inte betala 60 dollar för en taxiresa. Ska man göra någon aktivitet så utgår det mesta från Waikiki, turer m.m Vill du ha en cykel med motor på? Oh yes tänkte jag, så vi dammade fram den här damen. Automatisk och enkel. Den startade och jag tog någon tur runt kvarteret innan jag kände mig redo. Har aldrig åkt moppe i trafik förut, men tänkte att det lär väl inte vara svårare än att köra bil. Vägarna och reglerna hemma funkar dessvärre inte exakt likadant. I vissa korsningar får man svänga trots rött ljus, verkar som om hela Hawaii är uppbyggt på enkelriktat och en jävla massa stopplikt. Packade min lilla låda där bak och for mot Waikiki. Trafiken är väldigt tjock och hetsig på sina ställen, så att stå i bilköer med den här kändes lite sådär. Men jag tog mig ner, utan problem!

Har aldrig råkat ut för att poliser skjutit på mig med hastighetsmätare, så det var väl klart att det skulle ske på Hawaii under mina första hundra meter med moppen. Hehe, ja tydligen höll jag hastigheten. Kom sen på att jag inte hade någon hjälm, men det är inte lag på det här. Åkte på Aquarium, som är ett vattenmuseum, de visar fiskar & växter och allt annat som lever under vattnet. Rätt trist faktiskt, i mina ögon så var det bara samma samma & lika lika. Men nu har jag varit där med! Sjukt vilka färgglada fiskar det finns, försökte få dem på bild men de var inte så stillsamma.

63381-148
Maneter.

63381-147
Inga fiskar man hittar hemma i Orrmosjön direkt ; )

63381-146
Ser ut att vara självlysande.

63381-145
Rödprickig.

63381-144
Fläckig.

63381-143
En massa saker..

Tänkte sedan åka vidare till ett shoppingcenter, vet exakt vart det ligger och jag började åka i den riktningen. Men möttes hela tiden av skyltar där det stod att jag var tvungen att svänga vänster, medan nästa väg var det bara högersvängar som gällde. Spelade ingen roll vilken fil jag än låg i, haha. Åkte runt runt ett tag tror jag. Men hittade till slut en väg där man tog sig framåt, dessvärre fel väg och jag kände att jag kom alldeles för långt bort. Åkte mot stranden så gott jag kunde, där jag visste att det skulle ligga, och kom äntligen fram, men då var jag så less på att åka så jag for hemåt. Bilköer överallt, då var jag i alla fall glad över att inte sitta i en buss, men det hade gått mycket snabbare att ta sig till platsen. Men jag ska nog komma på hur jag tar mig, har i alla fall något att åka på om det skulle behövas. Föredrar egentligen att gå, alltid enklast men dock inte det bekvämaste. Men idag har det varit en crouisar dag på moppen!

Ingen här i familjen kom ihåg att jag fyllde år, men idag kom hon på det. Vi kollade upp ställen man kunde bada med delfiner på, och hittade ett bättre än det jag tittat på förut. 45 minuter var erbjudandet, varav 25 av dem man tillbringar med delfinerna i vattnet. Det var dessutom billigare om man bodde här, så Pia drog ihop en historia om att mina papper och tillstånd inte kommit än, och det gick igenom. Det var under samtalet med bokningen på Sea Life Park som hon kom på att hon missat födelsedagen, och tog det hela på sitt kreditkort. 113 dollar skulle allt kosta, och det fick jag i present av henne, hon hade sådant dåligt samvete. Inte illa?! Jag gav inte henne mer än ett grattis när hon fyllde år, hade liksom inte väntat mig något annat av dem heller. Så på onsdag skall det ske, ah så kul.

Har nyss ätit middag, pasta och sås. MJ har nyss lyssnat på den musik jag hade i lurarna och gett några kommentarer som i vanlig ordning, alltid samma visa. Sånt där har vi inte här, och den där låten hörde jag på TV när jag var tre år osv. Alltid något att säga, hehe.

Kommentarer
Postat av: nicke

nice båge gumman:) rödmatt med pakethållare... inte illa!!!! saknar dej...kyssar

2006-10-03 @ 12:50:03
Postat av: Sandra

Så kul=) Jag funderar på att fara till USA sen som au pair, men vi får se hur det blir med det.

Vi har fyra inriktningar, graf, foto, text och ljud. I ettan fick vi prova på alla inriktningar och sedan i tvåan fick vi välja ett av ämnena som vi läser i två år då. Jag har text och Elina har foto.

Ha en bra dag! Kramar

Postat av: guffa

Häftig hoj Petra :) nästan som min, jätte kul att läsa vad som händer over there !

2006-10-03 @ 19:19:33
Postat av: M i n d i

Hej hej!

Jag tror jag hittade hit från Sandras sida.... vet egentligen inte var jag hamnade men det ser ut som Hawaii? Stämmer det? Bor du där? :)

Underbara bilder på din sida och jag kikar gärna in igen.

Kram kram
M I N D I

2006-10-03 @ 19:21:58
URL: http://mindidagar.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Men alltså .. helt sjukt avis man kan bli på din tillvaro.. öhm.. en annan har rotat fram höstkläderna i ett grådaskigt, kallt och regnigt Sverige! Underbart att kika in hos dig och få titat på dina fina foton! Kram

2006-10-03 @ 23:22:12
URL: http://www.ifilofaxen.se
Postat av: firewall

Luogo interessante, buon disegno, lo gradisco, signore! =) http://www.lukxi.org/firewall

2006-12-20 @ 01:55:45
Postat av: luciano

http://www.italyi.org/luciano

2006-12-21 @ 20:51:02
Postat av: medici

http://www.italyi.org/medici

2006-12-23 @ 10:31:38
Postat av: casa

http://www.erotixv36.org/casa

2006-12-24 @ 23:43:46
Postat av: ferrari

http://www.erotixv36.org/ferrari

2006-12-26 @ 12:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback