Parasailing

Började dagen med att tappa min dator på tån, ingen höjdare till start. Den landade visserligen bra & klarade sig utan en skråma, men jag däremot fick en blånagel. Det är faktiskt så illa att jag inte kan gå som folk, skit ont. Hoppas på att det lagt sig tills imorrn. Tänker mest på Sandras tå, och hoppas att undslippa det ; )

Med ond tå for jag ner till ett hotell i Waikiki och väntade på att en bil skulle hämta upp mig och ta mig till hamnen. Hawaii Parasailing hette företaget. Vi var åtta personer som åkte i bilen, alla lika laddade och trevliga. Gaddade ihop oss två & två och jag blev med en kvinna från Kalifornien, jätte rolig och pratsam. Satte oss i en båt som tog oss ut på havet, det var en blåsig dag med. Sen var det dags att sätta på selen & flytvästar, två killar var det på båten som tog hand om allt. Var inte särskilt nervös, parasailing är något som jag velat gjort ända sedan jag såg Britney Spears göra det på TV för många år sen i början av hennes karriär, haha. Och nu fick jag äntligen göra det! De spände fast oss i en lina och firade i väg oss, jag fick sitta längst ut/ner, och kvinnan satt bakom mig. [ minns aldrig namnen på människorna jag träffar ] Det bar i väg uppåt! Det är olika beroende på vinden hur högt upp man kommer, men ca 400 - 500 feet. Så där hängde man och dinglade, rasade i höjden lika fort som man steg. Blev doppade i havet två ggr innan man kastades upp igen! Jag hade jätte roligt!

Vädret blev sämre och det var mitt på eftermiddagen så vad kan då vara bättre än att gå på en bio? En dollar senare hade jag sett Step up, den handlade om en smått kriminell kille som gör inbrott på en balettskola. Åker fast och får göra sin samhällstjänst där. Han är grym på att dansa, vilket man fick se innan då han gick på fester med sitt gäng. På skolan möter han en tjej som mister sin partner till slutshowen, hon upptäcker då hans talanger och de dansar tillsammans, i en mix av balett & hiphop. De blir kära och han kommer in på skolan. Bra & sevärd, trots att det är en sån film man vet hela handlingen på redan då man sätter sig i stolen.

63381-269
Kaptenen : )

63381-273
Doppade, men havet är ljummet som tur är.

63381-272
Fria i luften!

63381-271
Långt borta & långt uppe.

63381-270
Jätte skoj!

Kommentarer
Postat av: Helene

Nu måste du sluta göra alla dessa saker som en annan sitter och drömmer om att göra!!! =)
KOm hem till kylan istället! Puss!

2006-10-25 @ 09:52:04
Postat av: Emelie

Vilka härliga bilder!

Postat av: Farelyne

Men gud va kul, dedär har jag velat göra sen jag såg Jurassic Park HAHA där gör dom så^^

2006-10-25 @ 12:37:06
URL: http://farelyne.blogg.se
Postat av: Yvonne

Men LÄGG AV!!! Shiiiit vad jag är avis på dig nudå!! Det måste verkligen ha varit bland det roligaste du gjort!!!!

2006-10-27 @ 23:31:30
URL: http://www.ifilofaxen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback