Massage


Åkte till Sally imorse efter frukosten, städade bakom ett skåp innan hon kom på att vi skulle åka på massage nere i Kapiolani Park. Absolut, tyckte jag! Det är skönt att hon vill göra en massa saker också, än att bara låta mig städa. När de här månaderna är slut så har jag nog bara umgåtts med vuxna, men satan så mycket mera & annorlunda saker man får se. Det är annat än krogen & stranden det ; )

Joo, den här massagen har ett japanskt namn som jag inte minns, men den går ut på att trycka på de punkter man i vanliga fall gör med nålar under akupunktur. Väl på plats, så var det några kvinnor där som gjort sig hemmastadda på dynor. Han som höll i det hela var en skönt coolt feminin & skäggig man som strålade. Hade ingen aning om vad jag gett mig inpå, när vi satte oss i meditationställning och avslutade efter 2 min med en ramsa. Han berättade att tungan visar hur kroppen mår, vilket jag faktiskt hört förut. En kvinna hade nackproblem och en massa annat som han kunde se, och efter massagen såg hennes tunga helt annorlunda ut. Likaså smärtan i nacken.

Vi fick jobba två & två, då han visade olika övningar medan vi fick göra på den andre osv. Man låg helt avslappnad, och Sally började på mig. Pressande på punkter längs ryggraden, snurrade armar, tryckte på höften och drog i axeln. Det var stretchande, och något helt nytt för mig. Sally som är utbildad till någon sorts massör & som också är hennes yrke hade så klart en grund att stå på, trots att hon inte testat just det där förr. Så när det var min tur att göra på henne så kände man sig ju rätt ny, men det gick bra. Massera en massör känns som en hög nivå. Gjorde övningar om och om, bytte partner osv.

Jag har aldrig varit så mycket för massage, varken av att ge eller få. Har aldrig hittat det där sköna, antingen har det gjort ont eller kittlats. Att ge är bara jobbigt, haha, ont i händerna på en gång ju. Fel teknik. Men det är faktiskt riktigt intressant.

Efter två timmar i parken var vi hungriga så vi for till en koreansk restaurang, kryddigt. Åt sjögräs för första gången. Hade riktigt intressanta diskussioner, den här Sally är fascinerande. Hon har inga barn, så hon har rest en hel del och sett halva jorden. Jobbat på en yacht, i en dykaraffär, varit lärarinna.. Älskar att höra på andras livshistorier. Hon var rätt intresserad av spirituella ting, så som jag. och jag fick ett nummer till en kvinna jag ska ringa sen. Spännande.

Dagens middag, stekt ris med allt möjligt grönt och ribs.




Kommentarer
Postat av: malin

ja jag förstår de! Din kamera tar verkligen skarpa bilder. Om dagarna? Ja, jag jobbar på städet Måndag till Fredag domus de flesta lördagar, så har inte så mycket liv nu :p. men ikväll blir det party, emma ska ha inflyttningsfest.
puss

Postat av: nicke

grejt att du lärt dej att masera:) nu behöver jag aldrig ha ont i nacken igen;) saknar dej.... kyss

2006-10-20 @ 19:04:01
Postat av: Linnéa

heey!
kul med nya besökare till sidan, hoppas du kommer tillbaka :)
jo, fota är ju så himla rolgigt. fast just nu går jag och stör mig på att inte ha en egen studio... hur grymt hade inte det varit? :)

båten är stationerad nere i turkiet, så vi bara flyger ner och sen seglar runt där nere. den söta kissen bodde på ett av de ställen vi besökte, riktigt gullig :)

men du. var håller du hus egentligen? är du och jobbar utomlands, eller?
ha det gott!

2006-10-20 @ 21:37:49
URL: http://lejas.se
Postat av: Helene

jag vet varför himlen är blå, det är solen strålar som bryts i fukten i luften när det står högt, det ljusspektra som är starkast bli blå. På kvällen står solen från en annan vinkel och då är inte himlen blå utan röd orange gul... Nu vet du =) Puss min goding. Miss u!

2006-10-23 @ 17:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback