Kualoa Ranch

Klockan åtta i morse hämtades jag upp av en turistbuss på ett hotell inne i Waikiki. 45 senare var vi på ranchen, där det börjades med rundtur innan man fick bestämma sig för vilka aktiviteter man ville göra. Jag började med ridning. En stor grupp där bara jag och en kvinna från San Diego pratade engelska, de andra var japaner som inte ens skulle kunna rita en häst om de inte såg en framför sig. De skrek och tjoade när hästarna rörde på sig, och en tjej var hemsk. Roligt var att hon fick den hästen som gjorde som han själv ville, eller om han helt enkelt reagerade på hennes beteende. Hon skrek stopp stopp stopp när han gick, och insåg inte hur man skulle göra trots introduktionen. Vi kom i väg, alla på en varsin häst, då vi red upp mot berget i led. Det var en lugn & skön tur, samma takt hela tiden nästan men väldigt mycket att titta på. Man ledsnar aldrig på de här vyerna, bergen och växterna. Turen var en timma lång, det jag tyckte var lite minus var att det hela tiden gick i samma takt.

Då var det dags för aktivitet två, Jeep tour. Packades in med ett gäng grabbar, samt med den skrikande tjejen jag nyss berättade om OCH hennes vänner : ) De hade väldigt egen humor, på en gång guiden som körde försökte säga något så skrek dem "Japanese please" på ett sätt som bara de kan säga de på, och sedan ett asgarv. Grabbarna tyckte dem var roliga, och drev med dem totalt eftersom att de förstod knappt ingen engelska alls. Turen var guppig, kurvig och då & då i hög hastighet och lerig. Åkte uppe på berget där bestod av ännu flera utsiktsplatser. Det var kul, synd att en timma går så fort sådana gånger. Lunchen efteråt ingick í priset, och sedan var det hemfärd.

Stannade på stranden en stund innan jag gick hela vägen hem. Hade dessvärre mp3n hemma så vägen kändes olidligt lång. Kom hem och var social några stunder innan jag åkte vespa ner och såg på solnedgången i Waikiki med många andra. Det är så himla härligt att se på, för under en nedgång så förändras den så många gånger. For sen till bion, vilket jag denna gång inte hittade den rätta vägen till. De hade stängt av den fil som jag tog sist, därför hamnade jag på konstiga ställen. Kom fram, såg Click. Den var okej, men ändå ingen höjdare. Dock får den att börja fundera. Fast jag börjar tröttna på Adam Sandler.


Doh, kan ni tänka er att jag varit här i sex veckor nu?

63381-224
Min häst hette Scottish och hade ett blått & ett brunt öga.

63381-222


63381-223


63381-221
Utsikt ifrån hästryggen.

63381-220
Här med!

63381-227
Den här åkte vi i : )

63381-226


63381-225
Här är dem; tjejen längst till höger var den värsta, haha.

63381-228
Solnedgången ikväll..

63381-219


63381-230


63381-218


Kommentarer
Postat av: malin

Vilka helt fantastiska bilder du tagit, gillar den näst sista där killen står med surfbrädan.
puss

Postat av: Tammy

Jag ÄLSKAR dina fantastiska bilder och roliga texter! Tur att jordbävningen inte var så farlig, lät lite scary faktiskt!
Ta hand om dig (:

2006-10-20 @ 02:35:22
URL: http://tammy.blogg.se
Postat av: Farelyne

Underbara bilder:D

2006-10-24 @ 22:09:14
URL: http://farelyne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback