En månad i Hawaii

Gick hela vägen till Waikiki idag, vandrade runt och tittade på saker. Var där nästan hela dagen. Kom hem och solade en stund, innan födelsedagsbarnet Louis kom hem. Pia hade lagt ut 11 stycken ledtrådar som han var tvungen att lösa innan han kom fram till presenterna. Fick en wakeboard + ny utrustning till det, samt mera gubbar att måla på, hehe.

Den här familjen är väldigt velig från & till. Ända sedan jag kom hem i eftermiddag har har de funderat på hur vi ska fira hans dag - ut och äta eller inte, om så vart. Bio, vart då och när då. De kan liksom inte bestämma sig, och nu är klockan sju! De äter middag så sent.. Blev i alla fall pizza hem & tårta till det, samt en film. Maaaat nu, tack.

Imorrn ska jag boka nästa upplevelse, parasailing. Man åker i en sorts "fallskärm" högt upp i luften efter en båt. Gjorde också eftersökningar efter den där tjejen idag, men fick inget vidare trots att jag har hotellkedjans namn. Får helt enkelt fråga nere i Waikiki, för enligt henne så låg det alldeles intill stranden.

Jag har slutat att berätta för länge sen när jag handlar saker här ; ) Men jag är ekonomisk, faktiskt, och har alltid koll. Övervikt på vägen hem. Men får man inte ha två väskor? Eller skiftar det mellan flygbolagen? Måste kanske kolla upp det. Nu har jag varit här i en månad, och Pia vill att jag ska stanna. Det går ju inte, men kommer gärna tillbaka och gör något.

Hehe, mötte en helt knasig kvinna idag längs gatan. Hon sa att hon skulle en face reading av mig och berätta om mitt liv, jaha tänkte jag. Syntes ju på henne direkt att hon var fejk från topp till tå och egentligen bara var ute efter pengar. Men okej tänkte jag, go for it. Vi satte oss på muren bredvid och hon började.. Jag ska få ett långt liv, och jag borde börja studera på högskola. Mina föräldrar vaknar ibland på nätterna och undrar vad det ska bli av mig, funderar på vad jag vill osv. Sen minns jag inget mera.. Men det pågick kanske två min, sen sa hon, är du nöjd? Hehe, jaha tänkte jag och gav henne en femma. När jag gick därifrån undrade jag vad pengarna skulle gå till.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du har så rätt,det var nog fejk, jag sover så gott på natten och litar på dig.Puss.Mamma.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback