Svart strand

Struntade i solupppgangen idag med, hade inte styrka att kliva upp sa tidigt. For da skulle dagen bli sa extremt lang, men ska ge det en ny chans i morgon, hehe. Det ar ofta molnigt & regn pa det har stallet men imorse sken solen sa vi gav oss i vag till en strand dar sanden var svart sen vulkanens lava. Sag lite konstigt ut. Badade en stund, fotade och gick en promenad innan vi akte igen. Stranden blir sa otroligt het efter en stund, med tanke pa fargen. De satte mig pa flaket for att jag skulle uppleva vagen och miljon battre, sa dar satt jag och skumpade omkring.

Handlade och for tillbaka till ingenmansland. For sa kanns det verkligen har uppe, odsligt men mysigt. Jag som kommer fran en sadan liten ort sjalv vet ju hur det ar, men nagot skiljer sig. Det ar buddhistiskt, flaggor som hanger i traden med olika betydelser, tempel inne i meditationsrummet osv. Udda. Ar glad att jag fick folja med hit, skont med omvaxling. Kanns valdigt valdigt ensamt om kvallarna nar man gar till det dar lilla rummet alldeles for sig sjalv. 29 dagar kvar innan jag ar tillbaka i Sverige. Jag ar ganska neutral till det.

Igar stadade vi mest hela dagen, jag holl till inomhus, kanner inte att vaxter och sadana saker ar nagot jag kan. Dave, han som skoter stallet ar en hejjare pa matlagning, grillade kyckling at mig och fisk for dem. Kan verkligen inte med fisk. Resten av kvallen bara gick, pratade och tog det lugnt. Har kommit pa att fragan jag inte gillar att fa ar vad min pappa jobbar med, gar inte att beskriva med engelska ord, men brukar kunna komma fram till svaret efter en stund. Beror lite pa vem som fragar och hur insatta de ar i saker o ting. Ikvall ska vi aka och kolla pa nagon kille som Mike, Sallys sambo, kanner och ar gitarrist i ett band for tillfallet. Han ersatter en kille som rakade kapa av sitt finger, illa.

Kommentarer
Postat av: Linda

En vacker dag ska jag göra som du, packa mina saker och dra långt från kalla härjedalen och se världen! Du verkar verkligen ha det underbart, jag är så avundsjuk, jag har blivit stammis på din blogg för att se hur du har det, av ren nyfikenhet :) Men, jag måste ställa en fråga; Hur får du sån fin bakgrund på din blogg? Min är jätteful, jag är så oteknisk av mig. Ha det bäst Petra! / Linda ( helenes lillasyster )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback