Tjejsnack v.51

63381-407

Vecka 51

· Vem firar du jul med?
Hela familjen, farmor o farfar, morfar, faster och min gudfar.

· Vad önskar du dig i julklapp?
I år har jag inte önskat mig nått, vet inte vad jag vill ha eller behöver. Pengar är ju alltid välkommet.

· Tror du på tomten?
Nej, men självklart har jag gjort : )

· Hur ser din julafton ut hemma hos dig/i din familj?
Julaftonen är speciell hela dagen. Man är hemma och pysslar med maten och sådant, sedan trillar släkten in under förmiddagen. Klockan tre sitter vi alla bänkade framför tv'n. Dumt att bryta en härlig tradition.Sedan äter vi mat ett bra tag, då tomten alltid brukar komma med paket. [ förra året var första julen utan att tomten kom, även Sanna är för stor nu, hehe ] Sedan förflyttar vi oss till vardagsrummet och öppnat presenter tillsammans, där vi sedan spenderar resten av kvällen med chokladaskar & glögg.

· Brukar du julbaka? Om ja, vad?
Ja alltid, med mamma alltså. Bullar, lussekatter, pepparkakor, mockarutor, knäck och ischoklad.

Kommentarer
Postat av: Farelyne

mhhhmm, knäck:):D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback