City days


Tidigt i fredags morse så åkte jag och Nicke till Stockholm. Gjorde första stoppet i Uppsala på flera affärer, bland annat IKEA. Handlade massa glas, djus, blomma och en vas. Samt lite grejjer till Nickes hus. For vidare, och svängde in i Borkaby Outlet. Kändes förjävligt att se en massa märkeskläder för halva priset, men ändå inget som jag ville ha. Kom fram till vårt hotell som låg på en båt - Rygerfjord. Checkade in och klev in i ett väldigt litet rum där sängen tog upp ytan. Badrummet, om man får kalla det så hade dusch, trots att den var på en kvadrat. Det var ett jätte mysigt rum, man fick verkligen den där båthyttskänslan. Tog igen oss lite efter körningen, innan vi gick ut på stan [ vi bodde på Söder alldeles intill Centralbron så vi befann oss mitt i smeten ] och vandrade längs Gamla stan. Ah, jag älskar de gatorna, gränderna, de små mystiska butikerna och känslan man får av att gå där. Till min glädje så fascinerades Nicke lika hårt av husen och allt därtill lika mycket som jag.
Åt mat på ett ställe vid Hötorget. Gick sen genom slottet. Jag och Nicke tänker verkligen exakt lika, så skönt. Köpte med oss några öl från Systemet och gick in på vår lilla hytt. Satt ute i baren en stund också, och insåg att det var en konstig blandning av folk. Vi var nog de enda svenskarna. Ställde klockan och vaknade runt åtta, gick upp och åt frukostbuffé innan vi gjorde oss redo för shopping. Nicke klarade dagen klockrent, trots alla tjejiga affärer, så var han ett bra smakråd vid varje köp. Hittade ett par jeans och tre tröjor. Några tusenlappar senare så gick vi mest runt och tittade, åt på Pizza Hut tills nära spygränsen. Kände oss till slut nöjda och packade bilen och for hemåt.

Nu sitter jag med mamma på sjukhuset, hon jobbar. Köpte fika och åkte hit, tände lite ljus och hade det mysigt. Ska snart åka hem till katterna och lägga mig framför en film, blir tidiga bussen till Östersund imorrn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback